marți, 29 iulie 2014

Am fost la mare in Romania

      Am fost la mare.
   Da, am avut curaj si anul acesta sa plec pe litoralul romanesc, mai exact in 2 Mai. Pentru necunoscatori 2 Mai este un sat pe litoral, in apropriere de Vama Veche, putin frecventat de turisti, ce imbina intr-un mod bizar, doar de locanici stiut, masinile scumpe cu cocioabe de carpici.
Pentru cunoscatori este cu totul altceva, ESTE CEA MAI MARE GRADINITA IN AER LIBER. Este locul in care sotia nu se poate supara ca belesti ochii la tzatzele de langa cearceaful tau, pentru ca de "bretele" esti satul (ai si tu acasa) si nu reprezinta chiar ceva interesant decat pentru copii.
Este locul in care metamorfoza barbatului este completa. Femeia in momentul in care naste se transforma si asa ramane toata viata, apoi devine Mama; desigur cu toate bunele si rele ce decurg  de la sine. Barbatul insa se tine cocos, nu simte responsabilitatile atarnand pe umerii sai. Bineinteles, se considera in continuare SEXY, desi are burta mare si capul i-a iesit prin par pentru a arata lumii o chelie frumoasa sau dupa caz timid conturata. Nu spun ca increderea in sine este un lucru rau, insa de multe ori ridicolul afisat se invecineaza cu prostia. Dar sa revin. 2 Mai este zona de metamorfoza pentru barbati. Cum au pasit pe plaja tinand de mana "o printesa" de 2 ani devin alti oameni. Ca un exercitiu de imaginatie am sa va descriu un tablou. El 140 de kg, burta de parca a ascuns un pepene, ceafa lata de scoti de 25 de fripturi (dintr-acelea de Kaufland), inalt cam pe la 1,70 m, cu o cruce mare pe umar, tinand in mana o galetusa de plaja roz, cu colacul la subtioara si o boneta alba pe cap, tinand-o de mana pe EA, o nudista prin excelenta, ce are lopetica rosie ca singur accesoriu la parul blond carliontat. Cei doi merg pe plaja si cauta un loc bun pentru un castel, in care printesa sa aiba si scara ca sa poata cobori sa se plimbe pe faleza. Ei bine, locul acela este fix in fata unui sezlong ocupat de o babuta binevoitoare si plina de sfaturi: "Ce frumoasa este!", "Cat are?", "Cum?! Doar 2 ani?!", "Si doarme la pranz ?", "Mananca bine ?", "Sa ii dati vitamine, ca este cam slabuta si palida .. " si el "muntele" se uita lung la ea si politicos raspunde: "Sa vorbesc cu sotia mea, pentru ca ea stie ce si cum mai bine, eu doar am grija acum de ea."
Inafara teatrului in aer liber ce se desfasoara constant in fata ta, totul are specific romanesc: comerciantii ambulanti alearga cu porumb fiert si zmeura printre sezloange, mizeria lasata in urma de catre cei cu pretentii de litoral curat, berea la draught scumpa si proasta, lipsa unui dus de plaja si a unui grup sanitar.
Una peste alta comicul imi este mai drag decat "mizeriile astea ", astfel ca pentru la anul, cand fiica mea va implinii doi ani, incep sa ma pregatesc inca de pe acum sa imi intalnesc babuta amabila si a toate stiutoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu